Livgivende og livsforvandlende

Morten Vartdal var i en årrække sammen med sin kone Stine ansat i Ordet og Israels arbejde i Jerusalem, og har både før og efter været en engageret frivillig i Joffi og Ordet og Israel. Siden august 2018 har han været ansat i en deltidsstilling, som han selv beskriver sådan: 

”Mit arbejde i Ordet og Israel består primært af bibelundervisning til møder og i artikler og andagter. Næsten hver uge holder jeg møder forskellige steder i kirker og missionshuse, og to gange om året tager jeg til Israel, hvor jeg underviser på Discipelskolen i Poriya og hos volontørerne i Jerusalem.”

Glæden over Guds ord er drivkraften for Morten, der heller ikke går af vejen for en god og meningsfuld snak om, hvad Guds ord betyder ind i vores daglige liv – og hele Bibelen er vigtig at have med, fra 1. Mosebog til Johannes Åbenbaring.

En del af Morten Vardals bibelundervisning har i 2020 foregået digitalt via YouTube og Facebook, når det ikke har været muligt at samles på grund af corona-krisen.

En del af Morten Vardals bibelundervisning har i 2020 foregået digitalt via YouTube og Facebook, når det ikke har været muligt at samles på grund af corona-krisen.

Om sit forhold til Bibelen siger Morten: ”Bibelen er ikke bare en fantastisk bog, den er Guds ord og hans gave til os mennesker. Gennem Bibelen åbenbarer Gud, hvem han er, og derfor er bibelundervisning enorm vigtig. Bibelen er ikke en gammel, støvet opslagsbog; men derimod livgivende og livsforvandlende. Derudover beretter den om Guds store frelsesplan gennem hele historien frem til Jesu genkomst. Bibelen giver tro, forstand, trøst, opmuntring, visdom til frelse og vejledning til et liv efter Guds vilje. Bibelen skal bruges og være fundamentet for enhver kristen. Derfor er bibelundervisning vigtig, og derfor er det en del af Ordet og Israels DNA at have tillid til bibelen.”

Når du støtter Ordet og Israels arbejde, bidrager du til, at Morten og andre undervisere og forkyndere kan sprede glæde over og tillid til Guds livgivende ord.

Vi glæder os over, at Ordet og Israels venner har reageret på opfordringen til at hjælpe os med at nedbringe eller undgå et underskud i 2020.

Tak til alle, der allierede har sendt en ekstra gave - og tak til jer, der vil gøre det.
 

Støt Ordet og Israels arbejde:
MobilePay: 52860 - Skriv navn og adresse, hvis du ønsker skattefradrag.
Bankoverførsel: 6110 9042977829

For at se mere om, hvilke emner Morten Vartdal underviser i, og hvordan du kontakter ham, kan du følge dette link